Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 12.01.2015, 14:45
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Napaperät nuissa on, akseliperäsen napa muistuttaa täyskevennettyä akselia maasturissa, aika selvästi erotettavissa kaikissa kuorkeissa ellei ole napakuppia kuten jenkeissä.

Dolicapin autoissa taitaa olla ihan volvon oma vetävä akseli, jutun mukaan dumpperin 6 tai 9 vaihteinen laatikko. Saman laitteen 2 nopeuksinen jakolaatikko on myös aika matala, saattaa semmonenkin nuista löytyä.

Hydraulisia napavetojakin on, esim Poclainilla.
https://www.youtube.com/watch?v=aJuNcpEmb30

Eikai nuihin akseliperäsiin sen koommin olla siirtymässä, riippuu vähän auton hankkijasta onko polttoainetalous vai etenemiskyky liukkaalla ja pehmeällä oleellisempi asia.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja

Viimeksi muokannut mhk : 12.01.2015 15:11
Vastaa lainaten