Näytä yksittäinen viesti
  #24  
Vanha 09.01.2015, 18:46
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kuten minä ja -Matti- tuolla ylempänä jo arvailtiin, niin vetopaino 10 000/ 11 900 lbs = ~4500kg/ 5400kg. Tosin isoille kärryille tarvitsee vetopöydän lavalle, ei mene enää koukulla (runko ei kestä, eikä tarpeeksi vahvoja koukkuja?).
GCWR 16k/ 18k = gross combined weight rating -> yhdistelmämassa ~7200-8200kg.

Pitäisi käsittääkseni olla jossain päin autoa valmistajan tarra/ kilpi, mistä nuo kaikki käy ilmi.
No juu kyllähän minä kanssa uskon tuohon 10000lbs arvoon ja kyseinen asia lukee koukun rungossakin.

Ovenpielessä on tarra jossa on ilmeisesti akselimassat ja kokonaismassa, mutta ei mitään tohon viittaavaa lukua.

Ongelmana on nyt se kun sinne otteeseen on merkattu 2270kg ja kun soitin A-Katsastuksen tekniseen neuvontaan ja siellä katsoi auton tiedoilla, ei löytynyt mitään syytä miksi tuo arvo on merkitty. No eli sehän on sitten hyvä kun kaikki tiedämme että se on päin vittua, ainoa ongelma on vaan siinä kun todistamisvelvollisuus on asiakkaalla muutoskatsastuksessa ja pitää kuulemma olla joku dokumentti mihin vedota, (esimerkiksi ohjekirja jos siinä mainittu) että valmistajan sallima vetomassa on suurempi ja sen rajoissa voi muutoksen tehdä. eikös 5000 lbs oo karvan vajaa 2270kiloa, että olisko tässä nyt katottu jonkun ram1500 vetopainoja tai joku muu kämmi käyny sillon kun vetopaino on arvottu otteeseen.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten