Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Siis sähkömoottorissa kerrotaan SE TEHO, mitä siitä saadaan ottaa JATKUVASTI!!! siis periaatteessa 24/7 ja 365/10vuotta! (Jos muuta ei kerrota ja olosuhteet normaalit yms, mutta tässäyhteydessä JATKUVASTI)
Ja moottorista saadaan joku nimellinen vääntömomentti em. tavalla jatkuvasti.
MUTTA siitä saadaan PALJON enemmän(moninkertaisesti?) vääntöä hetkellisesti, siis esim. 30 sekunttia startissa, ja tuo extra vääntö on nimenomaan "pienillä" kierroksilla! mikäli sähköä riittää....
Samaten tehoa saadaan ulos paljon enemmän, kuin ilmoitettu, mutta moottori lämpenee liikaa, ja se näkyy ennen aikaisena loppumisena; siis ei kestä jatkuvaa ylikuormittamista.....
Ja polttomoottorista ilmoitetaan maksimivääntö, siis joka sattuu olemaan juurikin niillä kierroksilla, ja kun kierrokset laskee/nousee, niin vääntö pienenee...
Siis 3-vaiheisesta oikosulkumoottorista saa aina sen nimellistehon, (taikka pikkasen/reilusti enemmän, jos kierroksien kestää pudota pikkasen, ja ei tarvitse pitkään) Ja vääntömomenttia saadaan suhteessa vielä enemmän, toki kierrokset laskee vielä enemmän.... siis esim. tuo 275Nm on helppoa kauraa pienillä kierroksilla; HETKELLISESTI...
P.S. 1450 rpm ja 30 kW tarkoittaa noin 200 Nm vääntöä... (siis jatkuvasti, suuruusluokkaa vuosia, ja jos laakerit rasvataan esim. 5000 tunnin välein, niin kestää piempäänkin?)
|
Juuri tää on se syy miksi täältä kysellä
Eli nissan on pois suljettu jo suoraan jos 30kw sähkömoottori on pyörittänyt ja vaade on 200Nm
Ja saattaa olla, et raatajakaan ei jaksa punnertaa se varmasti jaksaisi käynnistys nykäyksestä mennä yli jos sellainen tässä kompurassa olisi, edellinen omistaja sano, ettei ei olis "startti nykäystä" vaan heti kun kuulee, et ny työhennellään lähtee perkins polvilleen
Eli melkeen LT;stä konetta pois ja kattoo jaksaako se sillä, kun kierrokset saa sopivaksi
https://huutokaupat.com/fi/v/116218
Tollanen siis kyseessä