Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 24.12.2014, 16:02
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Keskuslukitus ilmestyi takaisin toimintaan, kun suihkuttelin tuon rintapellin läpiviennin täyteen WD-40:stä.
Pissapoikien moottorit olivat palaneet, joten vaihoin uudet subarusta. Rattiakselin sisltä rupes nousemaan melkonen savu, kun pissapoikaa testailin, niin suihkuttelin senkin täyteen WD:tä, ja savuaminen loppu.
Uusia sähkötoimintoja ilmestyy sitämukaa, kun random paikkoihin suihkuttelee korroosionirrottimia. Ilmeisesti apparin etuoven lasin moottori on jumissa, samoin kuin kuskinpuoleinen takamoottori. Kuskin ovesta joku on vieny koko lasinnostimen moottorin kaikkine mekanismeineen, siksi se ei toiminut.
Melkoisen mystinen oli nelivedon toiminta... Neliveto päällä veti kolme rengasta tasaisesti, eli takapyörät ja kuskinpuoleinen etunen. rupesin ihmettelemään, jotta miksei apparin puolen pyörä vedä. niin eihän sinne etuvetarin kytkentäkellolle tule ollenkaan alipainetta (vihreä letku). Vieressä roikku valkoinen ja keltainen letku kimpassa jonkinsotin kumisessa liittimessä, mutta missään ei näkyny niille paikkaa. Siihen keltaiseen letkuun tuli alipaine.
Konehuoneessa valkoiseen letkuun haarautuu joku sininen anturi? mutta siihen ei mene johtoja. Sitten ne alipaineputket jatkaa matkaansa jonnekkin vaihteistolle. En jaksanut syventyä enää enempää niitä tutkimaan. Konehuoneessa oli irti myös joku sininen alipaineputki irti, jonka päässä oli T-haara, mikä lie se?
Onko tuohon etuakselin apparinpuolen vetarin kytkentään jotain hienompaa systeemiä olemassa, vai pitäskö vaan vetää kojelautaan volvon lukkojen alipainehana sitä ohjaamaan?

Ai miksikö kuskinpuolen eturengas veti, vaikkei etuakselille tullu edes alipainetta? En halua edes välttämättä tietää...
Vastaa lainaten