Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RalliJari
Cr-v:ssä perämurikan yhteydessä kitkapakka josta puolet pyörii kardaanin mukana ja toinen puoli takarenkaitten, ku tulee pyörimiseroo niin se lämmittää sitä öljyä missä se kitkapakka lilluu ja sit rupee kitka lisääntyy, jossain vaiheessa vähän vetoo siirtyy sit taakse.. Noin ainaki vanhemmissa cr-v:issä oli vissiin..
Epäsymmetrisellä viitataan vetareitten pituuteen. Subrussa vasen ja oikee vetari saman mittaset eessä ja takana. Mikä sen etu on, en oo varma, sama pyörivä massa ja siitä seuraava jokin hyöty varmaan.
Ite kyllä haikeena muistelen entistä eka kopan legacyä, ol hyvä peli. (Varsinni nyt hyvä muistella ku ee oo mitään autoo  )
|
Korjausta sen verran että CR-V ja HR-V:ssä tuo nelivedon kytkentä on muuten nuin kuin kuvasit, mutta se kytkentä tehdään perässä olevan pumpun (dual-pump) avulla hydraulisesti ilman sähköjuttuja. Eli kun tulee pyörimisnopeus eroa, kardaanin ja takaperän välille dual-pump tekee paineen joka kiristää kitkapakan.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98574
Uudemmissa ovat sitten lisänneet sähkön tuohonkin systeemiin ja uusissa näköjään vielä "parannettu"
Subarun mainostama symmetrinen neliveto tarkoittaa 50/50 nelivetoa, joka on tietenkin parempi kuin nuo kytkeytyvät etuvetoiset.