Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 18.12.2014, 11:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JPe Näytä viesti
Mitä kautta turbiinilukko haistelee nopeuden/pystyykö sitä millään manipuloimaan alemmas?
Alla -93 zeta, nelosen kiukaalla ja kookkailla kolmiykkösillä. Nyt saa mennä melkein kaheksaankymppiin saadakseen lukon päälle.
Kympinkin ku sais nopeudesta veks, ni säästö olis vuositasolla jo kohtuullinen. Tekniikasta puhumattakaan.

Oletko tarkistanut onko sinulla AW4- vai 42RE vaihteisto? '93 mallissa voi olla kumpaa vain kuutoskoneen perässä, mutta AW4 on melko harvinainen. Jos on AW4, niin muistaakseni meni niin että katkaisija yhteen johtoon, mistä +12V pakkosyöttö lukon solenoidille. Jos on 42RE, niin silloin käsittääkseni menee kuten linkissä näytettiin (johtojen värit tod.näk. eri Jeepissä kuin Dodgessa).


42RE haistelee sitä samalla tavalla kuin 46RE, eli nopeussignaalista, kaasujalan asennosta ja muutamasta muusta parametrista. RE- laatikoiden pitäisi lukittua 68km/h mittarinopeudessa OD:lla, ja muistaakseni ~46km/h nopeudella OD-off asennossa - kunhan nuo tietyt muut parametrit täyttyy. Myös AW4 toimii itse asiassa hyvin samalla tavalla, tosin lukitusnopeudet on hieman toiset.

Kannattaa pitää huoli että nopeusmittarin anturin ratas on oikean kokoinen, sen joutuu usein vaihtamaan jos menee välitys ja/ tai renkaat uusiksi. Samoin jos on kovin pitkä välitys isompien renkaiden takia, niin kaasua joutuu painamaan enemmän ja muunnin ei välttämättä mene siksi lukkoon.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
hitto kun monimutkanen, chevyissa riittaa kun laittaa diagnostiikkaportista 2 pinnia oikariin

mutta ihan vakavissaan, em modin kanssa TODELLA VAROEN kaasun kanssa, jeeppia en paremmin tunne mutta GM vehkeissa tais sallia/kestaa n 10% kaasun painamisen ja sitten lukko aukee, jos ei aukee niin herkasti on loota kaputt.
Chryslerin pitää tehdä kaikki vaikeammin

Itsellä kestää 5.9/46RE:ssä painaa 3:lla ja OD:lla kaasua ehkä kolmannekseen- puoleenväliin, ennenkuin muunnin avaa. En tiedä sitten mitä tuo pienempi 42RE laatikko kestää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 18.12.2014 11:56
Vastaa lainaten