Kävin vähän mittailemassa, lavan apurunko tosiaan 140 mm jonka päällä 50 x 100 poikittaispalkit, ja kansilevy, eli noin 200 mm koko paketin vahvuus.
Lavan takareunasta mitattuna, metrin matkalta vois tehdä viisteen apurunkoa leikkomalla, jolla sais häntää alas max. 200 mm, riippuen hiukan toteutuksesta, sorapihamatikalla tämän viisteen kaltevuus olis 1/5 eli 20%, oisko se sitten asteina 18 ?? Näin ollen lastauskorkeus putoais noin 70 cm tasolle, tosin siinäpä sitten taas olis ylämäkeä, joka ei niin naurata kaikissa tilanteissa, esim pumppukärryn kanssa.
Josta tulee mieleen, että saranaa siihen viisteen alkuun, ja lavaa heiluteltais tarvittaessa siltä osin takalaitanostimella ... Hmm ... -ropelli alkoi taas pyöriä-
..........
Rekkamallin ratkaisu on myös ok, mutta pitää pystyä operoimaan ilmankin kärryä kätevästi. 50 mm kuulakytkin on kyllä tarkoitus toteuttaa, nyt kun ei ole mitään.
...........
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy
|
Tää PikkuMyyn linkkiversio on ihan ok, silloin kun on ehjä ja maastokykyinen laite, mutta kuollut kuorma, ja etenkin tuollainen nykyaikainen tai muuten vaan alustaltaan matala henkilöauto on se (kirjaimellisesti) kynnyskysymys
.........
Liukulavasysteemi ois kyllä varmasti paras, vaan epäilen sen synnyttävän turhan paljon kuluja ja painoa ...
.........