Näytä yksittäinen viesti
Vanha 10.12.2014, 23:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Joo onhan se alakerta levällään. Jaa, että nekin kannattas tarkistaa. Onko niissä ollut heikkoutta/tyyppivikaa? Nää tojotat on mulle vähä uusia tuttavuuksia.
Siis minulle sattunut varmaan noin 1 rikkinäinen/kone, mitä olen tutkinut: mutta kellekkään muulle niitä ei ole kuuleman mukaan juuri sattunut.

Siis se mäntien öljysuihkujujen kiinnityspultti lohkoon on paine/takaiskuventtiili: siis siinä sisällä on jousikuormitteinen kuula, joka päästää öljyn läpi/öljysuihkulle vasta sitten, kun paine on riittävä, en muista mikä, mutta villi arvaus noin kilo?
Ja kun noista minun löytämistä on ollut jousi poikki; siis k.o pytyn männän jäähdytys öljysuihku ruutaa koko ajan, niin se pytty ui öljyssä, ja öljyn paineet on pienet. tämä korostuu, jos kahdesta venttiilistä on jousi poikki, kuten tuossa yhdessä: 2 pyttyä oli porauksen jälkeen kuin uudet, ja kaksi kulunut väljäksi/käynyt lämpimänä. siis ne pytyt, joissa jouset poikki, saivat voitelua, mutta ne, missä venttiilit ehyet, niin kävivät kuivana, ja tämä korostuu, jos konetta käytetään paljon pienillä kierroksilla. Taikka varustetaan turbolla, varsinkin öljyjäähdytteisellä.
Pistä vaikka yv, oliko venttiilit ehyet, tai jopa se, millä paineella aukesivat.
Vastaa lainaten