Mun kokemukset.
Kerrotaan nyt vielä kerran mun ruuvailukokemukset.
Jos kone on kokonaisuudessaan hyvä ja säädöissään niin pelkkä ahdonalaisen ruuvin avaaminen nostaa ahdot 0,7bar ja saa liikettä aikaan sopivasti. Ahdot voi nostaa 1 bariin ja tehot nousee kivasti. 1,2 bar ahdoilla vakio turbo alkaa kuullostaa ahtaalta ja turbo suhisee mutta merkittävää tehonlisäystä ei tapahdu, mulla kytkin kuitenkin alkoi luistaa. Pakopaineet ja lämmöt varmaan nousi jo vaara-alueelle.
Jos ei halua perehtyä koko pumpun säätöihin niin tuo ahdonalaisen säätö riittää hyvin, se riittäisi hieman isommalle ahtimellekin. Parasta että motti ei savuta oikein mitään eikä kulutus lisäänny normiajossa.
Vakioahdoilla penkissä tehoja oli vakiot, ahdon tuplaus ja ruuvin avaus n 10r luulis nostavan tehot 160-170hp tuntumaan. Ainakin perstuntumalla muutos oli huomattava.
Jos kone on susiväljä paska kuten pumppu ja suuttimet ja ajoitus pielessä niin syötön ruuvailu ei ole mielekästä.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
|