Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 16.11.2014, 21:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis turbohan lämmittää öljyä tehokkaasti, varsinkin öljyjäähdytteinen.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
En tiedä mikä siinä on, että noi 5w40 öljyt ei oikein pysy sisällä. Kuumentaako sitten turbo niin paljon tai jotain, mutta kesällä huomasi hyvin kun alkoi pitemmän motarilla ajon jälkeen tihkuttaa nokalta tai kampparilta. Kuitenkin molemmat tiivisteet uusinu pariin otteeseen nissan orkkis tiivareilla. Ja huohotus on tehty erilliseen pönttöön, johon otetaan alipaine pakoputkesta. Nyt on kuitenkin takastefa pysyny kampparilla ehyenä. Voi olla myös sitä, että kun sitä on jouduttu repimään parina edellisenä talvena -15 asteesta käyntiin ilman lämmitystä, niin paineet käy aikasen korkealla...
Siis koneen huohotus toteutettu pakoputken alipaineella? No, aina kuulee jotain uutta...
Olisko mahdollista että tuossa pakoputkessa olisi jossain vaiheessa ylipaine? Minä kokeilisin aivan perinteistä huohotusta, esim. tuosta öljynerotus? pöntöstä suoraa ulkoilmaan/turbon imupuolelle.

Ja jos ei kestä laittaa -15 asteen pakkasesta käyntiin lämmittämättä, ilman että öljynpaineet särkee jotain, niin sekin olisi uutta minulle.
Vastaa lainaten