Jep ja Audi ja Subaru...kyllä huomaa. Audin (+ klongswagen ja skeida) pöntön täyttyminen tulee yleensä n. 200tkm jälkeen...voi olla että näissä ihan viimeisissä generaatioissa kestää pidempäänkin.
Ympäristöasioita voi miettiä myös siten, että DPF:n toiminta vaatii siis enemmän polttoainetta kuin ilman sitä...eli joka tapauksessa DPF:n vuoksi jotain paskaa tulee enemmän kuin ilman sitä...samoin sen pöntön valmistus aiheuttaa päästöjä ja siinä käytetään kalliita/harvinaisia materiaaleja. Ja sitten se on yksi kuluva/huollettava osa lisää ja tietenkin kuluttaa moottoria enemmän toimiessaan (Audissa pitää grillata pakosarjan lämmöt...oliko se +800c että lämpö on sopiva polttotapahtumalle)...joissain tilanteissa ylimääräinen palamaton polttoaine kulkeutuu tosiaan öljyjen sekaan eli voitelukyky heikkenee...
Miten lie "kokonaisjärkevyys" tuossakin asiassa...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
|