Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87
Onko jokin erityinen syy miksi haluat 50kiloisen 1,5tonnin tunnin 200eurolla itsellesi lunastaa, ilman kummempia takuita vielä?
|
Tuota nimenomaista tunkkia hipelöin biltemalla, ja nimenomaan tuon 855mm nostokorkeuden takia; vaikutti minun tarpeisiin hivenen rimpulalta...
Nykyinen hallitunkki painaa saman verran, ja ainut ongelma on tuo vaatimaton nostokorkeus, kun se on vain noin puoli metriä.
Ja tuo on kohta 20v vanha, toki koko työuransa säilytetty katon alla, ja yleensä puolilämpimässä. ja tarrassa muistaakseni 2,25 tai 2,5 T, ja yhtään kertaa ei ole jäänyt nosto yritykseksi, ja k.o tunkilla on käännetty nimimekkini mukainen bj hallissa paikallaan 180 astetta, siis keula edellä talliin, ja keula edellä samoista ovista ulos.
Toki tuo tunkki on nykyään "laiton", sillä auto tulee ala todella rivakasti, jos haluaa! (minulle haluttu piirre, ja osaan "varoa", siis laskea sentin kerrallaan, jos tarve, mutta äkkinäinen voi loukata itsensä, jos ei ymmärrä...)
Tuo tukesin testi on tosi hyvä, sillä NORMI-autoillijoille saatiin juuri kerrottua, että se auton mukana tullut tunkki ei ole tarkoitettu renkaiden vaihtoon, siis monikossa, toki nyt ei enää ole autossa edes tunkkia...
Siispä ostetaan "kunnon tunkki-", ja kun maksaa vaan parikymppiä, ja luvataan 2000 kg, niin kyllähän se on hyvä hankinta; vaihdetaampa renkaat yhdessä koko naapuruston kanssa, kun tuli ostettua korjaamo-tunkki....
Suurimmalle osalle tämän palstan kirjaantuneista on selvää, että esim. 20 eurolla ei saa hyvää tunkkia....
p.s muutaman kerran olen noille renkaanvaihdon maalliikkoammattilaisille huomauttanut, että jos tekee mieli työntää pää pyöräkoteloon tai auton alle, niin työntäkää edes se irtonainen rengas sinne helman alle; jos/kun tunkki pettää, niin hautaustoimiston ei tarvitse rakentaa rautalangalla koko kalloa entiselleen. monen näköisia pakoputken/jarrujen tarkistajia on katsellut takaisin