Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JPK
Ihan vaan kysymyksenä/ehdotuksena, miksi ei voisi suoraan väljentää modin sääntöjä sen verran että nämä uuden luokan puuhamiehet mahtuisivat siihen?
Jos oikein ymmärsin niin Harraste-Modilla olisi kummiskin tarkoitus ajaa modin ratoja.
Onko järkevää lisätä luokkia jos ei nykyisissäkään ole välillä tarpeeksi kilpailijoita.
Muutenhan tossa käy niin että modissa edelleen 0-2 autoa ja sitten harrastemodissa vaikka 5 autoa. Eikös se olis kilpailullisempaa että olisi siinä nykyisessä modissa jopa 7 autoa?
|
Ajattelin asian niin, että harrastemodissa ajaisi 7 autoa ja modia ei ajettaisi ollenkaan. Kuten tällä kaudella oli monta harrastestanua ja 2 stanua, kaikki ajoi harrastestanua. (Paitsi yksi auto ensimmäisessä kisassa.)
Tällä ehdotuksella pysyisi se eurotrial-kelpoinen luokka ainakin sääntökirjassa, tosin huonona puolena niitä autoja ei välttämättä rakenneta tiukempaan modin sääntöön vaan väljempään harrastemodiin. En vaan osaa nähdä sitä ongelmana, kun en ole Jartsan pajeron lisäksi nähnyt modiautoon moneen vuoteen. Lisäluokalla on nähdäkseni ainoa mahdollisuus vaikuttaa modified-radan kilpailijamäärään, eurotrial-luokkien sääntöihin ei tuskin standardia lukuunottamatta saa muutoksia.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni
Joo, katto on kyllä säännöt täyttävä, mutta tarkoitin että onko tuo minun Jeeppi avo- vai umpiauto. Jos avoon laittaa katon niin eikö se ole umpinainen? Jos Jeeppi on avo niin minun pitäisi hankkia kuppipenkit siihen kun taas umpiautona kelpaisi alkuperäisillä penkeillä.
|
Mun tulkinta suomisäännöstä on, että sulla pitää olla kuppipenkit. Eurotrialiin modified-luokkaan kelpaa alkuperäisillä. Jos se alumiinikatto ei ole alkuperäinen? Muutenhan tuo sääntökohta penkeistä on ihan turha, koska avoautoa ei voi olla, kun kattopelti vaaditaan aina jos turvakaaretkin. Täyttääkö sulla alumiini ja sen kiinnitys tuon Byrocratin laittaman sääntökohdan? Hyvä että tuokin tuli esille, tuo turvakaariin kiinnitetty kattopelti pitää olla kaikissa harrastemodiautoissakin.
Ne jotka tietää ja tuntee, vois vinkata tätä juttua niille joita tämä voisi kiinnostaa (kilpailujen järjestäjät, vanhat kilpailijat, vanhojen kilpureiden nykyiset omistajat jne) ja niille ketkä näistä asioista päättää.
Jare, sirP ja Byrocrat on kommentoinut, mutta ainakin mua kiinnostaa mitä "pitkän linjan" trial-miehet on tästä mieltä, tarvitaanko vai ei? Koskee myös muita...