Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #283  
Vanha 28.09.2014, 08:44
psycholic:n Avatar
psycholic psycholic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.11.06
Sijainti: Pori
Viestit: 79
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tutki enemmin 5.9- vaihtoehtoja. Bensaa palaa ihan yhtä paljo, mutta hymy on paljon herkemmässä

Kerrohan tarkemmin minkä ikäistä katsomassa? '93-'95 5.2 on vahvemmalla ja offiystävällisemmällä 46RH- laatikolla, mutta toisaalta heikommalla taka- akselilla (Dana35) ja tuon ikäisissä koneissa on EGR.
'96-'98 5.2 koneiset on pienemmällä sähkölaatikolla (44RE), mutta ilman EGR:ää koneessa, uudemmat sähköt (ODBII vs. ODB I) ja vahvempi taka-akseli Dana 44a (joissa tosin on taipumus murikan ja pinionin laakeriongelmiin n.200tkm välein).
Kaikki V8- koneiset on alunperin 249- jakolaatikolla, jossa on vain jatkuva neliveto (ts. ei takavetoa). Vanhemmat ('93-'95) on viskolla sekä nopea että hidas puoli ja hölmömmällä välityssuhteella (teoriassa jatkuva 50-50 voimanjako nopealla puolella, lyhyellä puolella ei pitkittäislukkoa). Uudemmat ('96-'98) on 10/90 voimanjaolla kunnes takapää sutii, ja hidas puoli on kiinteä pitkittäislukollinen.
Hinnan puolesta ne pakkaa olemaan noita vanhempia mitä oon kattonu...

Auto tulis pääasiassa ihan käyttöautoks, mut kyl sitä joskus vois käydä myös metsän puolella, eli ei mitään ultimate offihirmua...
__________________
...legendaarista...
Vastaa lainaten