Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 10.09.2014, 22:03
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SunFire Red Näytä viesti
Välystä on joka suuntaan kun akselin päästä heiluttaa päittäin ja sivusuunnassa. Jos löytyy hyvä ja käypä turbo niin tarkoitus samalla laittaa cooleri keulalle(joo ei mene leimasta sen kanssa läpi jos huomaa, voihan sen otta pois leimalla) ja pumppua ruuvailla. Tässä vaan tarkoitus vähän miettiä eri vaihtoehtoja ja jos uutta joutuu laittamaan samahan se on pikkuisen päivittää paremmaksi.
Siis ainakin -80 luvulla uusien autojen ahtimissa oli aika reilusti säteittäistä klappia; ostin silloin 220tkm ajetun mitsu 2.3 td Galantin, ja 200 km ajon jälkeen päätin vaihtaa kaikki suodattimet: ja samalla "hemputin" tuon uuden ihmeen, turbon, akselia imusiipien keskeltä: heilui hermottomasti ylös alas, ei kuitenkaan ottanut kompurapesään kiinni.... varovaista ajoa paikallisen mitsudiilerin asentajan luo; ja katsottiin uutta pajeroa, heilui saman verran
-> siis kansankielellä;perinteisesti laakeroiduissa -80/-90 luvun turboissa klapia saa olla "reilusti", mutta pesään ei saa koskea. Ja myös uudemmissa liukulaakeroituissa ahtimissa on humattavan paljon "klapia" säteen suuntaan.
Vastaa lainaten