Näytä yksittäinen viesti
Vanha 05.09.2014, 13:07
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Perusasetus

Jos 33" renkailla menee niin pitkälle kuin pääsee kivikossa niin periä ja vaihteistoa vois suojata.
Samalla ajotyylillä riippujen ylikääntymisen vois estää ettei jousi katkea.
Muuten vinssillä ja maastotunkilla pääsee jo pitkälle mutta joskus olisi helpompaa kun voisi vinssata taaksepäin eikä olisi pakko ylittää mahdottomia paikkoja.

Varmista että jakiksessa on öljyä ja hullunkierto vaihteistojen välille on ihan hyvä ratkaisu.
Etuvedon kytkentähaarukka kuluu väljäksi jos öljyä ei ole, laakerit voi selvitä pienelläkin öljymäärällä kun alukuori jäähdyttää ne. Väljä haarukka päästää etuvedon lopulta hyppimään kytkentäholkin hampaiden yli.

Nelivetoa en suosittele maantieajoon tarpeettomasti kun murrosvaurioita ei aina huomaa ja ohjaus voi jumittua yllättäen. Cromo murrokset ovat kehuttuja ja lopulta säästävät rahaa,aikaa ja vaivaa. Itse en pöljänä niitä ole hankkinut. Halvat murrokset voivat tuhota hajotessaan myös vetoakselit kuten mulla molemmat puolet.
Olisi tullut halvemmaksi ne cromot

Ensin cromot ja myöhemmin ehkä kitkalukko jota en osaa suositella. Kun avaat periä niin varaudu siihen että laakerit ja välitykset joutuu uusimaan. Halvemmalla voi löytää kunnostetun perän mekaanisella lukolla tai hyvän etuperän orkkiskunnossa kuin laakeroida, välittää ja lukottaa omansa.

Ensin ehkä kannattaa ajella ja kuullostella ja tutkia oman ajokin kuntoa ja heikkokuntoisenakin hjn tekniikka voi kestää pitkään. Uusia osia ei kuitenkaan ole mielekästä asennella loppuaan kohtaavien kaveriksi.
Jokainen euro hjhin pyytää kolme lisää, jos laitat rahaa yhteen paikkaan niin kolme muutakin kaipaisi jo peruskunnostusta. Vaihteisto, kytkin, moottori, runko ,kori jne.

Ehkä fiksumpaa ajaa vain ja korjailla tarpeen mukaan, peruskunnostus tulee yllättävän kalliiksi ja työlääksi.

Oho, ihme saarnaamista Kaikki ei ole köyhiä kuten minä..

Mekaaniset lukot periin ja vakiovälitykset käy 33", jos offi vie mukanaan niin tiheämmät. mulla 5.29 on vielä ajettavissa 33" renkailla 80kmh maantiellä mutta kierrokset n 2500rpm. Soaa suosittelen jos saa leimattua, korottavat jouset on 3xtönkömmät kuin soa suorilla jousilla. Sähkövinssi taakse mekaanisen etusen kaveriks ja kovaa ajoa.

https://www.youtube.com/watch?v=7HTmMK6hmzU
Oliko tuossa Jaren autossa muuta kuin soa? Kuskista taitaa loppupelissä eteneminen olla kiinni?
Voin vain kumartaa syvään tuollekin suoritukselle.