Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu
Ei toki tuollaista suodattamatonta ongelmaa pysty korjaamaan.
Öljyn sekaan jo pääsee dieseliä niin paljon että pinta ihan selvästi nousee,niin silloin tuntuu että koneessa on jotain vikaa. Öljyn kulutuksen vielä ymmärtää ,muttei sen lisääntymisen. Tehdashan tuosta on varmasti pessyt kätensä jollain hienolla selityksellä?
Tekihän tämä eräs kuningas autonvalmistaja niin että kun koneista meni putket soikeiksi ja alkoi syömään öljyä yli 1l/1000km niin sanottiin että se on tehtaan mukaan ihan normaalia.
|
Mazdan 6 dieselissä ainakin on X-merkki tikussa .. jos ajat lyhyttä matkaa.. hiukkasuodattimen poltto useemmin--- menee dieseliä öljyn sekaan ja vaihtoon ennen varsinaista kilometri määrää.. liikkeessä sinne laitettiin mazdan oma öljy muutenkin.. mutta se on tätä päivää mun tietääkseni..
volkkarilla(Seat,skoda yms) taitaa olla tuo vieläkin voimassa 1l/1000km on normaalia syöntiä..
yhden merkin moottoriin laitettiin tehtaan toimesta pidempi öljytikku tai siis asteikko että voi yli täyttää kun vei öljyä sen verran