Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Siis tarkoititko ulompaa vetoniveltä? ja onko ulompi vetonivel samantyyppinen mitä ensimmäisissä rimpulakeuloissa, siis periaatteessa samanlainen kuin land cruiserissa jo 70 luvulla?
Tuo vetonivelen rasvaus on taitolaji, siis juurikin sitä paksumpaa vassua nivel täyteen, huolellisesti pursottelemalla ennen vetoakseliin liittämistä. ja tuo kuormittamaton sisäänajo on tosiaankin hyvä juttu, muutamaa cruiseria on tullut käytettyä toinen akseli pukeilla, eturenkaat linkussa, jopa varttitunti uusilla nivelillä.
p.s ainakin joissain nivelisä on säilytysöljy, joka ei oikein ala kaveriksi (teboilin ja whyrtin) mustaan vaseliiniin: irtonaista niveltä pitää käännelle jatkovarrella ja sopivan kokoisella hylsällä, ja sutata sormella vaseliiniä kuuliin/tähteen/maljaan/pantaan, uskomattoman pitkään pyörii tuo musta vassu nivelessä, jos ei hiero kiinni. Siis samaan tapaan kuin läskipala kuumalla pannulla...
|
Siis murroksen nimenomaa tuo sisäpuoli "maljaosaksi" sitä moni puhuu jossa tosiaan ne kuulat ovat niin sinne hieman notkeemman oloinen vaseliini ei kauheesti notkeampaa mut hieman. ja veivaamalla sitä niin että jokainen kulma tulee koettua ja sinne laittamalla sitä vaseliinia niin että se ei enää ime itseeensä ollenkaan vaikka kääntäisi minne asentoon vain. Tämän jälkeen kun kasas sen missä on ne olkalaakerit molemmin puolin niin se täytee mustaa vaseliinia ja ei muutaku kovaa ajoa... napalukot kiinni hetken aikaa et pyörii murikka jne kaikki liikkuvat osat siellä perässä samoten.