Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59
Ei onnistu tämäkään ellei rekisteröidä Viroon uudella runkonumerolla. Jos auto on ollut Suomessa kilvissä, niin samat tiedot ovat voimassa edelleen uudessa maahantuonti rekisteröinnissä. Kysyin asiaa joskus Trafilta kovapenkkisen farmarin henkilöautoksi muuttamisesta uudelleen maahantuonnin kanssa (Myynti Ruotsiin ja sieltä osto takaisin).
|
Taannoin ainakin yksi korinvaihto oli tehty niin, että saksasta tuotiin avo mersu, joka oli sahattu keskeltä poikki, siis oviaukosta etu-, ja takapää erilleen. ja tullin papereissa (ennen eu) oli tullauspäätös ko. mersun runkonumerolla romutettuna varaosakäyttöön, ja saksan paperit auton ulkomaille myyntiin. (hakureissu oli kuulemma mennyt pari päivää pitkäksi, oli pistänyt urakoida oikesti, että k.o avomersu oli saatu jalkatilasta poikki...)
Ja tuon suomen kanta-auton runkonumero oli stanssattu/kruunattu uuteen koriin.
p.s mikä ero/helpotus ruotsissa on verrattuna viroon?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI
Joo täytyypä panna kysellen onko pistäneent verolapun kouraan vai ei, eikä tuo verottajan kusettaminen oikeen rohkasevalta tunnu tässä kohtaa, lähinnä kun varallisuus ei kumminkaan riitä makselemaan valtiolle sakkoja  ei merkillä ole tällä hetkellä väliä,jarrut on ollut alkuperäisestä asti levyt mootorina on ollut v8
|
Älä uhraa sakoille hetkeäkään, ne on niin pienet, että esim. minä saisin semmoiset sakot jokaisella pitemmällä reissulla, siis joko ylinopeudesta ohituksessa, taikka ohitukseen lähtiessä liian lyhyestä turvavälistä ohitettavaan.... Ja noista vero,- sakoista ei lähde kortti, toisin kuin esim. kännyyn vastaamisesta saatuihin....
MUTTA nuo VEROT; siellä voi noita veroja kertyä PALJON. siis tonni ei ole mitään, 10 ke on jo jotain, mutta ei pääse edes listoille...