Viestiketju: hdj;n takalukko
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 11.08.2014, 22:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kontio Näytä viesti
Tuon asentotunnistimen testasin yhtäaikaa, kun kaveri sitä vipua käänteli sisältäpäin.
Eli kokeilin juuri, että se tunnistin liikkuu kevyesti ja samalla sitten kojetaulussa loppui se lukon vilkutus samaan aikaan, kun tapin painoi pohjaan ja taas sitten alkoi uudestaan vilkkumaan, kun päästi tapin ylös...

Ja tosiaan paikallaan ollessaan katsoin, että haarukka liikkuu, kun vipua kääntelee hytissä.
Ainoa, mikä tuli itsellä mieleen, että voisiko vetarista, holkista tai molemmista olla poorit mallia silestone, ja siksi se kytkentä ei tapahdu. ? Tai siis tapahtuu, mutta holkki pyörisi ns. vapaana akselin päällä.
Onko ihan tuulesta temmattu ajatus?
koskaan en ole nähnyt, että mekaanisesta lukosta olisi lukkokalikasta tai vetarista lähtenyt lukon poorit sileäksi. vetarit kyllä menee kierteelle, esim. lukkokalikan ja perän välistä, yms. mutta lukkokalikan poorit poorit on kestänyt.

Ota se anturin luukku auki, ja molemmat takaset ilmaan, kuten hessu kertoi, ja jos olet yksin, niin vaihe päälle, virta päälle, ja lukko kiinni: pitäisi kuulua vaimea surahdus.
Ja sitten auton alle katsomaan, onko lukkoharukka auki-vai kiinni asennossa.
ja sitten pyoritä varovasti toista takarengasta, ja kun lukon hampaat sattuu kohdalleen, niin haarukka heilahtaa noin 7mm perään päin, ja rakarengas ei enää pyöri. JOS lukkohaarukka on lukko-asennossa, niin takarenkaan ei kuuluisi pyöriä. ja jos hampaat on murtuneet pois, niin lukko voi pitää niin paljon että sitä ei käsin saa lipsumaan, mutta avaa lukko, ja käännä takarengasta noin 90 astetta ja lukko uudelleen kiinni, ja taas katsomaan lukkohaarukkaa, ja kun taas menee lukkoon, niin siirtymä pitäisi olla noin 7mm.
Vastaa lainaten