Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
On mahdollista, että lukkokalikasta ja/tai perän laipasta on sakarakytkimen kyntähampaat poikki, mutta kun ne on noin sentin kanttiinsa olevia teräspaloja, niin yleensä ne tekee tuhoa vetopyöräparille.
Mieluummin uskoisin että kasassa ollessa lukkohaarukka ei liiku, esim. asentotunnistin niin jumissa ettei jaksa mennä päälle.
Ja tuolla moottorissahan on jousi, joka jännitetään moottorilla, ja kun hampaat sopii menemään lomittain, niin jousi työntää lukon kiinni. sama homma avatessa.
|
Tuon asentotunnistimen testasin yhtäaikaa, kun kaveri sitä vipua käänteli sisältäpäin.
Eli kokeilin juuri, että se tunnistin liikkuu kevyesti ja samalla sitten kojetaulussa loppui se lukon vilkutus samaan aikaan, kun tapin painoi pohjaan ja taas sitten alkoi uudestaan vilkkumaan, kun päästi tapin ylös...
Ja tosiaan paikallaan ollessaan katsoin, että haarukka liikkuu, kun vipua kääntelee hytissä.
Ainoa, mikä tuli itsellä mieleen, että voisiko vetarista, holkista tai molemmista olla poorit mallia silestone, ja siksi se kytkentä ei tapahdu. ? Tai siis tapahtuu, mutta holkki pyörisi ns. vapaana akselin päällä.
Onko ihan tuulesta temmattu ajatus?