Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Varmasti tuntuu XJ 3.55 /32" yhdistelmällä puutuneelta, kun ZJ 5.9 koneella 3.73 / 32" tuntui aika väsyneeltä  Mulla on nyt ZJ:ssä 4.56 välitykset 32" renkailla ja on ok. XJ:ssä 33" renkaille ehdottomasti 4.88:t jos polttoainetaloudellisuus (= matalat kierrokset maantiellä) ei ole prioriteetti 1.
WJ jarru- ja ohjaushilppeet kannattaa ehdottomasti laittaa, jos vain budjetti antaa myöden. Parantaa sekä ohjausta että jarruja huomattavasti. Älä sitten lähde pilaamaan ohjausta Chevyn järeämmillä raidentangonpäillä inverted-T tyyliseksi, missä on keskellä aina vähän "tyhjää". Cross- overina ohjaus on aika lailla niin hyvä kun voi jäykkäakselisessa olla, eikä mitään tyhjää kohtaa ohjauksessa tunnu.. Ollut omassa autossa suurin yksittäinen parannus ajettavuuden osalta.
Itse ostin satulan pidikkeet täältä romikselta (en muista oliko Southwesttrade:stä vai USA varaosat Koskiselta), tehdaskorjatut satulat tilasin Rockautosta, samoin palat. Jarruletkut on Quadratecistä (riittävän pitkät metallipunosletkut), raidetanko & välivarsi on S355- luokan ainesputkesta kiertetty WJ:n raidetangonpäille (minulta löytyy vasemman käden kierretappi tarvittaessa "vuokralle"), raidentangot käännetty yläpuolelle Goferit:in holkeilla (voinee sorvata itse jos välineet löytyy), panhardi on JKS:n DIY- versio. Pyörännavan ja knucklen väliin tulevan 1/4" (6mm) spacerin tein itse, tosin rasiaterällä pylväsporakoneessa sahaten ei saanut riittävän hyvää. Olisi pitänyt tehdä pari milliä alamittaisella terällä, heppailla kiinni knuckleen, ja vingulla ajaa reuna tarkasti kohdalleen. Taitaa nuo tehdastekoiset spacerit olla CNC- tai laser- leikattuja.
|
Just tämmönen setti kiinnostaa ja on budjetoitu. Onko sulla ohjausiskari vai jääkö tarpeettomaksi?
Wj kääntöpäät (knucklet), ebay tai romis
Wj:n orkkis raidetangonpäät
Panhardin päähän pusla ja JJ
Spacerit JKS:ltä
Uudet pyörännavat 99.5-01
Pallonivelet xj ylös ja wj alas
Kääntö kartioholkit
Wj levyt ja poraus niihin *tai Ford Explorer sport trac levyt, jotka sopii suoraan.
Wj satulat, uudempi malli 02-04 (akebono)
Ainesputkea muutama metri