Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 29.07.2014, 20:11
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Periaatteellisesti ajateltuna nivel kuluu sitä vähemmän mitä enemmän kulmaa on... Kuulien vieriessä vetopintaa vasten myös kuluva pinta pitenee eli kuluminen jakautuu isommalle alueelle, eikä muodostu kuoppaa vain paikalla olevan kuulan kohdalle ja samalla kuulat pyöriessään pyyhkivät voitelevaa rasvaa mukaansa enemmän.
Tuota kuumenemishommaakin mietin. Nivel pyörii kuitenkin parhaimmillaan enemmän kun koneen kierrosnopeus on. Kuitenkin hyvänä puolena olisi noissa vakionopeusnivelissä juurikin värinätön pyörintä kardaanikulmien ollessa persiillään. Pitänee piruuttaan kokeilla.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten