Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo
no, laikalla poikki ja hitsiliimalla kiini ylöalaisin:
Itte en kyl ajaisi ainakaan yleisillä teillä sen jälkeen...
|
Siis tuo valuteräksen hitsaaminen lievästi sanottuna kyseenalaista!
Tiedän 2 tapausta tuttavapiiristä, että valuteräksen sauma on "rapsahtanut" irti.
Lyhyesti ja ytimekkäästi: Kuskikin muuttuu matkustajaksi sekunnin murto-osassa; toki jos ymmärtää, ettei ratilla ole osuutta auton kuljettamiseen, niin jarrulla voi yrittää lieventää seuraavien sekunttien vaurioita....
Siis:
Jos haluaa saada edes tuon simpukalta tulevan varren lehtijousien yläpuolelle, niin nuo kaupalliset tukivarret lienee turvallisin tapa.
Minulla on nimimerkin bj:ssä 4:s versio soa- ohjauksesta, ja tehty toyotan olkatapeista, mutta paljon helpommalla/jopa halvemmalla pääsee, jos suosiolla hankkii k.o tarvikeolkatapit.
p.s se, että simpukan tanko pokataan kulkemaan vänkärin jousipakan ali, toimii hyvin, mikäli tukiputki on riittävän tukeva... Mutta max nopeus on mopoluokkaa; ja korotettuun suojatiehen max 15 km/h...