Jälleen täysin k.o kapineesta mitään tietämättä.
Siis onko sinulla jotain "sisäpiirin tietoa" siitä, mitä missäkin osoitteessa on?
Siis jos lähtee tekemään koodin purkua siten että emulaattorilla onkii datan talteen ajossa, niin on mahdollista päästä laskemaan ns. käppyröitä, mutta uskon että vaatii paljon perehtymistä. Ja lopputulos voi olla suuruusluokkaa, että kun moottorissa on 2345 r/min, ulkona 23,45 astetta, ja kaasu on 23,45% auki, niin heittää vikatilaan....
Näitä "bukeja" on sattunut myös autotehtaille... yksi lievempi sattui Pudasjärvellä taannoin, erään saksalaismerkin ulkoilman? lämpötilamittaus ulottui "vain" jonnekkin -30- -40c nurkille: siis auto lähti käyntiin ja toimi, mutta pariastetta lisää pakkasta, ja ei luvannutkaan! siis meni tilapäiseen? vikatilaan, ja varaohjelmalle, ja se ei antanut soppaa lähellekkään tarpeeski pakkasessa.... siis halvaantui. mutta uusi ohjelma selätti ongelman, ja saatteella "voiko jossain olla noin kylmää tms"
Eräs k.o testiryhmän jäsen oli kuulemma kommentoinut, että nyt selvisi miksi noita Ladoja on noin paljon...
Aikanaan tuli noiden piipohjaisten muistien parissa oltua, (en nörttinä) ja silloinkin nörtit teki omia ohjelmia harrastekäyttöön vaihtelevalla menestyksellä.
-> Jos minulla pitäis alkaa k.o projektiin, ja ei olisi kunnon "sorsakoodia tms" niin suosiolla ohjelmoitava tarvikeboksi tilalle, esim. n. 5 vuotta sitten "mekaruuta" oli hyvä hinta/laatusuhteessa.
Mutta jos alat laskemaan taulukoita ulos, niin toivottavasti onnistuu! peukku!
(en viitsi kertoa vitsiä insinööristä ja öljylampusta, enkä BMW:n - vastauksesta MS:n kommentista auton hintaan...)
|