Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4
alkuperäistä teräsvalusarjaa olen itse suosinut virtaa ihan hyvin,ja pakosarjan tiivistekkään ei ala vuotamaan helposti. hitsaamalla olen saanut t3 laipan esim 10mm levystä leikattuna pysymään kiinni.
|
Varmaan virtaa aivan hyvin, jos laittaa turbon siihen, mistä alunperin pakoputki lähtee, alaviistoon taaksepäin. Se vain ei hiacessa sovi siihen mitenkään, pyörittelin sitä kyllä pitkään, mutta ei vain käy. Eikä mahdu alkuperäisen turbonkaan pakosarja. Sovitus on niin tarkka, että tuollakin pakosarjalla joutui moottorinkoppaan tekemään vähän lisää tilaa kompurapesän kohdalle, jos olisi sentinkin edempänä, niin olisi joutunut vänkärin penkin kiinnityksen tekemään uusiksi. Taaksepäin ei mahdu, pakoputken lähtö koskee jo takakopan eristevillaan. Alaspäinkään ei ole tilaa, ahtoputken lähtö osuu jo alipainepumpun öljynpaluuletkuun. Oikeallakaan ei ole tilaa, siellä tulee vaihdevivut ja auton runko vastaan. Lisäksi yläkoppaa olisi pitänyt muokata vielä enemmän. Lähempänä moottoria mahtuisi olemaan, mutta ei juuri tuon kapeampaa pakosarjaa voi tehdä.