Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 11.11.2004, 14:39
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
quote:
mogin akseli sopii tosi hyvin kun etu perä samalla puolella ja takana muistaakseni keskellä.
Juu, etuperä kuskin puolella, mutta takaperä on yleensä vähän apparin puolella, koska kone antaa yleensä tilaa kuskin jaloille ja siksi kone+laatikko on enempi oikealla. Niissä laatikoissa, joita olen nähnyt lähtee takajordaani laatikosta "suoraan", eli kytkinakselin paikkeilta.

Jos lähdetään liikkeelle vähän eri suunnasta, eli käytetään nassesta vähemmän hyväksi, niin tässä olisi yksi esimerkkiprojekti, jossa naitetaan yhteen nassen koppaa ja 404 mogin runkoa/tekniikkaa. Kuvien perusteella ei olenkaan pöllömmän näköinen ratkaisu. Suomessa kilpiin saaminen menisi tämmöisellä varmaankin siten, että se on Unimog tavallisesta poikkeavalla korirakenteella, siis kuorma-auto, eikä tarvitse taistella akselileveyksien kelpaavuuden kanssa. Jos käyttää alkuperäisen koneen, niin Mersun bensa-kutvonen vauhdittaa, joten ei mene käyttövoimaveroa.

http://www.fareast4x4.com/tech/mog.html

Kuvia projektin eri puolilta:

http://www.fareast4x4.com/tech/mogch4.html


Vastaa lainaten