Viestiketju: HJ-61 pikkuvikoja
Näytä yksittäinen viesti
  #236  
Vanha 14.06.2014, 21:00
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mela-Antero Näytä viesti
Kuinka herkästi 61 horasee ilmaa ? Ku yli puolitankkia ainetta ja tuntuu että ei tarvi kummosta rinnettä rymistellä ylös niin saa ilmata ? Tosin huohotin vissii jo tukossa ku edellisen omistajanki ajalta sanonu ajelleensa korkki puoliks auki... Tosin jos annetaan mopon hieman keulia niin teen uuden tankin konttii...
HJ 61 (ja 60) ei ole erityisen herkkä ilmalle, minusta jopa lähes tunteeton, jos tarkoitetaan sitä, että pitää alkaa käsin ilmaamaan.
Esim. itse en ole ilmannut/täyttänyt suodatinta vaihdon yhteydessä; siis käyntilämpöiseen koneeseen uusi suodadin paikoilleen, ja startista käyntiin, ja paikallaan ilman kuormaa, siis ilman valoja tms. nopeutettua tyhjäkäyntiä, n. 1000 rpm niin lähes aina on ilmannut itse itsensä.

Jos tankkiin kertyy ALIPAINETTA, että sihahtaa, kun on ajanut jonkin aikaa, niin se on hyvä merkki: siis siellä takalokasuojassa on muovinen "makkarapaketti" siitä lähtevä huohotusletkun suodatin on tukossa: siis motonetistä tms tilalle mahdollisimman tiheä MUOVI verkolla oleva mopon/ruohonleikkurin tms. bensan suodatin. (halpis mallin paperisuodattimet turpoaa kosteudessa, siis ei läpäise bensaa, ilmasta ei omakohtaista testausta)
Siis jos kertyy alipainetta, niin se tarkoittaa sitä, että tankista tulevat putket eivät ole ruostuneet puhki. (eikä muutkaan polttoaineputket vuoda)
Mutta se, ettei nosta polttoainetta keula ylöspäin, tarkoittaa että siirtopumppu on viallinen, ja jos moottoriöljyt ja dsl pysyy erillään, niin vika on siirtopumpun venttiileissä (taikka sihti tukossa: siirtopumpussa on sihti siinä bajoneettipultissa, millä putki tulee kiinni). Taikka tankissa oleva sihti on tukossa?
Vastaa lainaten