Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_
unohin sanoa tämän.  itsellä myös kävi sama mutta onneksi motonetin pihassa kun tuppaan aina katsomaan tavaran ennen ku lähen kotio asti, sovittelin vakiota niin ei millään tahonnut upota niin tuumasin että täytyy hakea rasiallinen nippoja. laittelin rt-päihin myös nipanderit samalla.
|
Heh

no onneks ei menny poikki ku väkisi väänsi paikallee... se verra halpa osa et kehtas laittaa.
Mutta perimmäinen ongelma ei poistunut eli säristää vieläki samalla tavalla alaväännöllä koko autoo kuten aikasiemminkin vaikka oli selvästi klappia ristikoissa. Nyt on siis vaihteiston tukikummi ja taka kardaanin ristikot vaihettu. Ja takavedolla ajaessa säristää hiukan enemmän kuin nelivedolla. Pahin nelosvaihteella siinä 50-60 kmh paikkeilla.
Vaihtoehdoiksi jää järjen mukaan
1. Kardaanin tuki "laakeri" jossa katkaistuani takakardaanin huomasin n. 5 mm välyksen lähinnä ylös alas suunnassa.
2. Moottorin kumityynyt niissäkin tuntuu olevan vähän vanhuutta, koneen käynnissä ollessa hytkyy melkosesti.
3. Kytkin? Joku aikasemmin puheli että olikohan land cruiserissa siitä johtunut alakierroksilla täristäminen. Välillä kyllä tekee rasitettuna liikkeelle lähtiessä sellasta että kun on juuri irroittanut kytkimen ja tempaisee vähä rajummin kaasua tuntuu sellanen voimakas värähtely ihan muutaman kerran. Alkaako olee kytkin finaalissa vai säädön paikka?
Mielipiteitä mitä osaa kokeilis ekana vaihtaa? kuinka herkkä tuo tukilaakeri o aiheuttaa resonointia pikku välyksellä vai kokeileeko eka moottorin tyynyt vaihtaa ? Onko kukaan öytänyt tuota kartaanin tukea halvemmalla jostain kuin cros4wd:stä 59,50 e?
E: Tilasin saksasta kannattimen ja moottorintyynyt 72.94 € hintaan. Sit jääkin kytkin jäljelle jos ei ala rauhottuun.