Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 01.06.2014, 18:56
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Vertailun vuoksi pykälää pienemmän Volvon kulutuksia. FL4 08 -88 ja oliskohan se 3.6l kotonen (TD41?), avolava, tyhjänä 14, suzukin kanssa 16 ja Rangen kanssa 18 silloin kun oon mittaillut. Maantieajossa siis, muutaman sadan kilsan matkalta (~tankillinen, taitaa olla sata litraa vaan).

Voimaa siinä ei kyllä oo nimeksikään, mutta ei pukkaa mustaa yhtään edes täyskaasulla. 80kmh = 2700 rpm, vihreän yläraja 3000 ja sen jälkeen vielä vihreää raidoitusta, olikohan 3400 punaraja. Turbo on muttei välijäähdytintä.

Aina oon ollut kade kutosvolvoille kun niissä on niiiiiin iso ja vahva moottori, nyt en ehkä oo niin vihreä jos niilläkin pitää pykältää mäkiin, toki korirakenne ja auton/kuorman paino vaikuttaa, ja onhan niitä mäkiäkin erilaisia.

Joskus käynyt mielessä että jos vaihtais esim. jostain HJ61/HDJ:stä moottorin, painoi putoais varmaan paljon ja voimaakin sais lisää ainakin jos virittää hieman (bälijäähdytin tietysti kans), ja kierrosalueet vois vielä kohtuudella passata olemassaolevaan laatikkoon (jonne olis vaihdevivustoratkaisu siis valmiina).

Tojotiin ei taida olla helpolla automaatti-takavetolaatikoita kardaanilähdöllä (ei edes pelle peloton varmaan osaa tehdä kovalle askille vaihdevivustoa), ja jakis olis ihan turha vaikka sen jumis pitkälle puolelle, ja tollasen pikkukuorkin kardaani voi painaa jotain maastoauton kardaanilähdön laakereille.

-Paavo
Vastaa lainaten