Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Laturin perässä on se alipaine pumppu. Dieselissä on harvoin imusarjassa alipainetta. Hojossa olisi mutta pumppu siinä on silti. Tutki ne alipaine letkut notta onko jostain irti/poikki/hapantunnaa/lutussa. Tai se alipaine säiliö puhki. Ja että laturin hihna on paikallaan ja tiukalla.
|
tuo hj-60 imusarjan alipaine on huomattavan pieni, verrattuna siihen, mitä alipainepumppu tekee/bensakoneissa moottorijarrutuksessa.
Tuo "kaasuläpän" aiheiuttamat alipaine-erot, ja ennenkaikkea niiden puute, säätää syöttöpumpun hammastankoa hennon jousen työntämänä; olisko kalvon halkaisija 50 mm, ja jousen voima suuruusluokkaa kilo?
Toki moottorijarrutuksessa voi kertyä tuota alipainetta reilumminkin, mutta normaalikäytössä ei lähellekkään tarpeeksi.
P.S Noissa Cruisereissa nuo hihnat on enemmän/vähemmän erikoisia, taikka varaosakirjat vasemmalla kädellä laadittuja; kannattaa olla tarkkana... (itse jouduin purkamaan yhden ohjaustehostimen remmin kiristimen pois, ja kasaamaan takaisin "voimalla", oli remmi kirjan mukaan oikea, mutta varmaan tuuma/metrinen muutos, ja siitä korjaus.....)