Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 19.05.2014, 15:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
BJ-40/76 kirjoitti: " Siis vm.-88 Toyota HJ-60 ja HJ-61 on molemmat käytännössä samalla moottorin lohkolla ja voimansiirrolla, mutta tuo HJ-61, esikammiodiesel turbolla, +n.30% tehoa ja vääntöä, on todella surkea ajaa offroadia kivikossa tms, kun mekaanisen pumpun ohjaus on tehty mukavaksi kadulla, tuo hj-60 esikammio diesel on puolestaan suunniteltu maastoon tms. ja se (syöttöpumppu) huolehtii moottorin tasaisesta pyörintänopeudesta, niin hyvässä kuin pahassa."

HJ61 on suoraruisku ja 60 esikammiokone. Tälläkin jonkinlainen vaikutus ihan pienillä kierroksilla vedossa "rynkytykseen". Tosin ruiskupumpulla varmaan suurempi vaikutus, esim. ruiskupumpun nokka-akseli täysin eri profiilinen, muista pumpun eroista puhumattakaan.
Juurikin näin, siis 12h-t on suorasuihku, (kirjoitus/ajatus häro tuo esikammio-) Mutta tuo pumpun käytös on, syystä taikka useammasta, aika ikävä alle tyhjäkäyntikierroksilla. Oma epäilys on juurikin tuo säätimen toiminta. (pihassa 4,75 litrainen suorasuihkudiesel, jossa vääntöä riittää sitä paremmin, mitä vähemmän kierroksia, tai ainakin tuntuu toki maksimivääntö ilmoitetaan olevan 997 r/min, ja päästömääräyksiä ei ole juurikaan ollut 80 alussa)
Vastaa lainaten