Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Täysin sivusta; siis sinulla on turbon pakosarjan laippa L-teräksestä, siis 50mm laippa pelkästään "tukena", ja tuossa 100mm laipassa on pakoputkien reiät, johon turbolle menevät putket on hitsattu kiinni?
Ja nuo kannen/turbon väliset putket käy niin kuumana, että "niissä on valot", ja samalla ne lämmittää tuota laippaa, mihin ne on hitsattu kiinni, Mutta rauta on niin huono lämmönjohde, että tuo Ylimääräinen 50 x10mm laippa ei lämpeä lähellekkään samaa tahtia, varsinkin kun siinä on niitä "avaimen koloja" -> siis sinun pakosarja vääntelee jatkuvasti edestakaisin kahteen suuntaan banaanille, ja en yhtään ihmettele miksi tiiviste ei kestä.
Siis minä leikkaisin tuon pakosarjan laipan (kulmarauta) pelkäksi "lattaraudaksi", ja vielä pikkasen muotoilisin ... ja katkaisisin keskeltä, mikäli mahdollista, mutta homma ei varmaan menisi pilalle, vaikka leikkaisi 3 osaan? -> siis kun alkaa lämpenemään, niin myös putket lämpeää, ja mutkalla olevat putket joustaa....
p.s tuolla lämpölaajenemisella on sellaiset voimat, että (varsinkin tuossa pakosarjan tapauksessa) paljon helpompi oppia elämään niiden kanssa, kuin kokeilla estää...
|
Olihan se alkanu vuotamaan, ei sen vertaa että ajaessa huomaisi, mutta kuitenkin. Leikkasin nyt ohjeidesi mukaan, eli lataksi ja kolmeen osaan. Muotoilin myös vähän. Keskimmäisistä rei'istä ei ollu vuotanu, joten en niile tehnyt mitään.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JoneHJ
|
Yritin itse tehdä tuollaista, mutta ei toiminu. Pakokaasua tuli letkusta, en tiedä mikä meni vikaan. Pilli on heti ensimmäisessä mutkassa, sen jälkeen on joustoletku ja vaimennin. Vaimennin on kuitenki ns. läpivirtaava malli ja koko putkisto on 2,5" joten vastapainettakaan ei pitäisi olla.