Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares
Hommaat jostain autosta hydraulisen kytkimen osat(jos sääntökirja vaan sallii) sillonhan sen sais sijoittaa aika vapaasti  ?
paineensäädin vielä putken väliin jos menee liian herkäksi...
Tää oli vaan idea,en tiedä miten käytännössä pelittää.
on/off-jarrutko  .
Mites autokoulun autossa on toteutettu ne apupolkimet saisko sieltä apinoitua jotain ideaa..
|
Kaksi saman kokoista pientä hydrauli sylinteriä toimittas samaa virkaa ja sit pysys voima suhde samana. En tiedä minkälaisia pinta ala eroja on kytkimen työsylinterin ja pääsylinterin välillä mutta kahdella samankokoisella sylinterillä asian sais myös hoidettua jos pelkää että tuntuma häviää.
Eli sylinteri sinne alkuperästen jarru mekanismien tilalle ja sylinteristä esim männän puolelta toiselle sylinterille männän puolelle. Kun painat jarrupedalilla tuon sylinterin pohjaan menee öljy toiseen sylinteriin ja se työntäs sit buusterin mäntää. Öljyn määrä on tässä toteutuksessa oltava oikea mutta sen saa kohdalleen kun sylinterit on molemmat halutussa asennossa ja täyttää letkut ja sylinterit. Palautus jousi vaan pitää sit olla ja sen jäykkyys riippuu siitä miten herkästi sylinterit liikkuu.
Nuilla hydrauli kytkimen osilla toteuttamiseen niin niilläkin polkimen herkkyyteen pystyy vaikuttamaan vipusuhteilla tosin jarru pedalin liike matka lyhenee jos pedalista säätää liikaa herkkyyttä pois.