Näytä yksittäinen viesti
  #2663  
Vanha 27.04.2014, 07:32
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Post

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kassu94 Näytä viesti
joo eli aikasemmin laitoin ongelmasta kun latausvalo paloi lämpösellä koneella... laitoin myös et ongelma ratkes tai ainakin luulin että ratkes

eli ongelma oli aikasemmin että ei ladannu kunnolla ja se kyllä fiksaantu kun vaihoin latausreleen. pari päivää toimi ihan ok mutta kesken katsastuksen sytty taas latausvalo ja tällä kertaa palaa koko ajan kirkkaana. kierroksia nostettaessa jännite mitari hyppää 18v . eilen vaihdoin vanhan latausreleen takasin (mikä ei aikasemmin ladannut kunnolla) niin sama vika kuin uudella eli lataa liikaa. myös ryyppy menee koko ajan päälle.

noh tänään vanha latausrele piti kaameeta naksutusta ja vilkuttaa latausvaloa ja lataa 16v. vaihdoin sitten uuden releen taas paikoilleen ja ehkä n.1 sekunnin verran käynnistyksen jälkeen ja rele pärisee ja lataus valo palaa sitten loppuu, mutta uudella releellä puskee kans 16v

kaikki liitokset käyty läpi mitkä menee laturilta akulle, laturin diodisilta ok, akku kengät putsattu, oskiloskoopilla mitattu ettei tule vaihtojännitettä läpi ja kaikki diodit käyty läpi yleismittarilla.

ja auto on 89 yn110 2.2 bensakoneella. keksiikö kukaan että mistä nyt kiikastaa????
AUTTAKAA
Hiluxin manuaali antaa tuossa ylijännitelataustilanteessa vain yhden ohjeen: vaihda lataussäädin. Maajohdothan olet myös tutkinut?

Tossa lisää aiheesta.
http://www.toyota4wd.dk/Teknik/2H-12HT/8-CH.pdf

Syy voi tuon mukaan olla myös sytytyspuolen releessä ( tosin tämä kaavio on HJ-etc.malleille, mutta tuskinpa nuo niin paljon poikkeavat)

Edit 3. Kato hiilet ja että ankkurin kela ei ole rungossa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 27.04.2014 08:23
Vastaa lainaten