Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika
Eikai RIPAX nytten vaan sekoittas L322 pasha rangen laatikkoa Discoveryn laatikkoon.. Niissähän ne laatikot GM hajoaa 100tkm välein ja diskossa on ZF ja ne kyllä yleisesti on ollut kestäviä..
Ja mielestäni AVRO: P38sin ilmajousituksen kanssa on enemmän ongelmia kuin diskon. P38seissa tahtoo mennä venttiilipöytiä, sitä matolaatikkoa siitä kyljestä, ja kompressoreita.. Mun diskolla on ajettu 250tkm, ja ei missään ole mainintaa että olisi ilmajousitukseen tehty mitään. Itse olen siihen yhden pussin vaihtanut 160tkm kohdalla, ja toinen näyttäis olevan vielä alkuperäinen.
P38sissa kun tulee vika päälle, se yleensä heittää hard faultin päälle ja koko ilmajousitus halvaantuu ja joka nurkka on alhaalla. Netissähän myydään hätäapukittia jossa tulee 4kpl rengasventtiileitä ilmajousituksen rinnalle. Näillä saa huoltoasemalla ilmaa pusseihin että matka jatkuu.
Disko ei sentäs mene lukkoon jos tulee toimintahäiriö, se nousee yleensä aina ylös vikakoodeja kuittaamatta.
Tässä kaveripiirissä on 2kpl P38seja ja oli kolmaskin, ja jokaisessa on jatkuvasti häikkää ilmajousituksessa. Diskoja ilmajousituksella samainen määrä, ja ei niissä mitään ole..
|
Heh, no näin se menee. Mulla tosiaan on sit ehkis maan paras P38 kun se ei kiukuttele.  Tai sit se ennakoiva huolto...
Jotenkin vaan jäänyt sellainen kuva Discoista että vaikka se takapää pysyiskin ryhdissään niin ihan ongelmatonta meno ei siinäkään ole. Toki nämäkin saattavat olla niitä pikkuvikoja joita ei korjata vaan ajellaan ne niskassa siihen asti kun kosahtaa ja sit itketään. Mene ja tiedä.
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
|