Näytä yksittäinen viesti
  #19  
Vanha 26.03.2014, 23:09
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Voiskohan öljynvaihtoja tehä samalla metodilla :-) putsais vaan vanhat öljyt suodattimen läpi
Toiset ajaa öljyjä keinomunuiasen läpi puhdistaakseen, mutta eipä ne voitelu ominaisuudet parane, epäpuhtaudet vain poistuu.
Lähinnä hydrauliikka pumpun täystuhon yhteydessä, jne, muissa vastaavissa tilanteissa.
Tosin, silloinkin tulee uudet öljyt sisään ja keinomunuaisen tarkoitus on vain yrittää saada epäpuhtaudet pois siitä osasta joka "pakosta" jää vanhaa öljyä. Kaivinkoneessakin säiliö on helppo tyhjätä, mutta sylintereissä, letkuissa, jäähdytin kennossa, jne, on paljon öljyä jota ei kaikkea pois saa.

Mutta tuohon aikasempaan, "myrkyt puhdistetaan", lauseessa viitattiin lähinnä kylmä-aineeseen, ei ilmstoinnin öljyyn.

Tuo UV-väriainetta sisältävä öljy on melkoista ongelma jätettä.
Meillä erotellaan kirkaat ja mustat jäteöljyt erilleen ja kontit on tuhannen litran.
Pelottelivat joskus, että jos tuhannen litran konttiin lurauttaa ilmastointikoneen keräys säiliön jäte öljyt, niin puhdistus prosessin yhteydessä pieninkin määrä UV:ta tunnistetaan ja tulee kallis lasku.
En ole kertaakaan kuullut, että kenellekkään olisi laskua ko syyn takia erikseen tullut "normaali" jäte öljystä.
Mutta silti meillä ilmastoinnin öljyt kerätään erilleen pienempään öljy astiaan...
Vastaa lainaten