Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_
niin siis ahtimina on t04 joka tietysti herää ehkä hiukka ylhäältä, ja luonnollisesti isompaan putkeen mahtuu enempi painetta ja kun ajetaan vakio pumpulla niin syöttöä ei saada tarpeeksi alakierroksille jolloin kaikki voima tulee esiin vasta yläkierroksilla, ja coolerihan itsestään tuo jo viivettä tuohon turbon heräämiseen, joten suora putki vaan ahtimelta imusarjaan niin toimii puolta paremmin, ja käytössä on vesivaimennettu teollisuus mittari, ja näennäisestihän ahtimesta ei ole mitään hyötyä jos se tulee mukaan 3500rpm jälkeen ja ilman cooleria rapeassa 2200rpm. eli se mitä tässä haetaan takaa niin isommassa putkessa (coolerin kanssa) on isompi viive kun pienemmässä ja vakio pumppu ei jaksa työntää enää isommalla kierroksella tarpeeksi keittoa koneeseen. ja tietysti pienempi ahdi olisi eri asia kun taas näin iso. ja cooleri on edelleen kiinni ja syöttöä laskettu ja ahdot nyt 0,6bar. ja voi olla että cooleri vuotaa myös kun kiinalainen on, mutta ahdot ei seilaa coolerin ollessa kiinni. edittinä viellä tähän kun joku pakoputkesta kumminkin jotain sanoo, niin ahtimelta kylelle asti on tehty 3¨ suoraputki.
|
Garretti on hyvä ahdin mut T04 sarjaan löytyy yhteensä jotain 100 eri siipi/kotelo vaihtoehtoa et vaikee sanoo tost ahtimest paljo,mut sil putkiston ja coolerin tilavuudella ei oo mitään merkitystä kun ahtimen tuotto versus putkiston tilavuus on niin pieni et se viive vois olla jotain millisekunnin luokkaa,enempi on hyötyä ilman jäähtymisestä. Joka tapauksessa t04 sarjan ahdin on iso,ja ainakin liian iso vakio pumpulle. vakio pumppu antaa riittävästi ainetta pikku kierroksille kun vielä ei ole ahtopainetta, ahdetun pumppukaan ei anna lisä ruokaa ilman painetta,eli vapari pumpun tehottomuus tulee esiin yläkierroksilla. Myöskään ei coolerin pikku vuodolla ole merkitystä ahtopaineeseen,ohjataanhan hukkaportin kelloakin joskus "bleedaamalla" ja pakoputki on sulla ainakin riittävä. En päässy tost sun tekstistä ihan jyvälle mut jotain hämminkiä sulla on muutenkin ahtimen kellon ohjauksessa. Imusarjan ilmaläppää sulla ei kai ole joten dump valveakaan ei,ja jos on ni heitä kuuseen.