Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
No mitkä on määräykset telakuorma-autolle?
Muutenkin kanattaisi asiassa perehtyä mitä eu sanoo asiasta kun lähes joka ajoneuvoryhmälle on annettu mm.määrät kuinka monta kappaletta mitäkin laitetta voi yksittäishyvåksyttää jne. Eli ei tarvi täyttää kaikkia mahdollisia määräyksiä.
Koska tommonen teka nyt on vaan niin marginaali vehje että ei siihen vi..tu voi soveltaa samoja pykäliä kuin uuteen city jakorakettiin.
Tuo pee:n viittaus liittynee jotenkin moottorikelkkaan ja telamönkkäriin tms. Tuosta tekstistä on kyllä mahoton saada kiinni kun kelkkareitillä ei saa ajaa kuin kelkalla ja kelkalla ei taas saa ajaa tiellä kun kelkka on maastoajoneuvo. Tela mönkkärin voi rekata kelkaksi ja ilman teloja se on taas sama kilvetön maastoajoneuvo jolla ei saa ajaa tiellä kuin noilla em,ehdoin mutta ei kuitenkaan sillä kelkka reitillä....
ot.jatkuu eli 2016 piti tulla direktiivi uudistus millä oisi saanu kaikki maastovehkeet johonkin kilpiin mutta em mie ainakaan löytäny siitä mitään semmosta mikä tähän oisi viitannu.
Takaisin asiaan. Saisko tuon telatraktoriksi? Päksterillähän saa kuljettaa turistia ihan komeesti ...
|
Siis taannoin tein monta päivää töitä/tutkimusta/soittelua juurikin tuosta traktorikysymyksestä; siis vanha konevikainen, ikkunat säretty ja muutenkin 10v metsässä ollut 6x6 "Rönttä" mersua yritin saada traktoriksi, Ja se tökkäsi siihen, että noiden ajoneuvoluokkien? siis autosta traktoriksi, muuttaminen EI onnistu vanhoilla määräyksillä. -> olisi pitänyt olla todistukset muutoshetken määräyksien täyttämisestä, siis ensimmäisenä moottorista, ja sitten muista vastaavista, Traktorin turvaohjaamo- vaatimuksen olisi saanut silloin täytettyä Autourheilukäyttöön hyväksytyillä kaarilla.
ULKOMUISTISTA:
-> Siis jos trafi ei myönnä poikkeuslupaa (kuten vaikuttaa olevan) niin tuo Bankku täytyy yksittäishyväksyttää, ja siinä on jotain helpotusta "oikeaan" tyyppihyväksyntään, mm. kolaritestejä ei vaadita.
Siis Topiikin aloittajan tapauksessa; Jos haluat kuskata asiakkaita rekisteröidyllä Bankulla, niin osta se vanhempi, jätä uudempi varaosiksi.... siis jos et saa trafilta tuota poikkeuslupaa...
Toivon että olen väärässä, mutta tuosta Trafista on tullut aikamoinen "saareke" vallankäytön suhteen...
Paljon pienemmästä suomen kilvet on jäänyt saamatta; esim. noiden Toyota Celica- autojen kohdalla; kun Japanin Toyota on myynyt auton ns. kolmanteen maahan, missä ei vaadita hyväksyntöjä, niin autoa ei saa suomen rekisteriin, kun puuttuu jokin paperi/hyväksyntä, vaikka auto vastaa jokaiselta osaltaan suomessa myytyä.... Siis auto on täsmälleen sama, samalta hihnalta tullut, mutta ei ole valmistettu k.o määräyksien mukaan. (tämä oli voimassa myös suomen liityttyä EU:n)
Ja samasta syystä suomeen ei saa rekisteröityä kevytkuorma-autoksi noita uudehkoja cruisereita, vaikka niiden kokonaaispainon on EU maassa katsastettu yli 3,5 t + kuski, Siis tavaroiden vapaa liikkuminen eu-alueella (perussopimus) on heikompi kuin trafin tulkinta. (meinasin ostaa yli 3,5 T maasturin, mutta trafi ei "hyväksy" tuota EU-alueen rek. otetta siitä, että on C1-auto, vaan se on "valmistettu henkilöautoksi," joten tuo toisessa eu-maassa tehty kokonaispainon korotus ei kelpaa trafille... Ja suomessa ei suomalainen saa ajaa ulkolaisella C1-kuorma-autolla.... viimmekädessä auto takavarikoidaan!