Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo
2H:ssa on huohotus venakopasta, joten se ei oo ongelma.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Korpivaaran turbottamissa hojoissa on öljynpaluu vedety banjopultilla öljypohjan tyhjennysproppuun.
|
Siis onko tosi: "Korpivaaran turbottamissa hojoissa on öljynpaluu vedety banjopultilla öljypohjan tyhjennysproppuun"
Mulle on aina yritetty opettaa/selittää, että paluun pitää olla riittävän iso, Ja vapaasti öljypinnan yläpuolella. Toki sitä ihmettelin, sillä tuolta turbon paineista (pako- ja imupuoli) on aika vaikea vuotaa ilmaa/pakokaasua tuon 100 000 r/min sileän selkäpuolenkaan muodostaman keskipakopuhaltimen aiheuttamaa alipainetta vastaan.
Mutta tuo öljypohjan poisto proppuun kuulostaa kyllä aika uskomattomalta! tietoa asiasta ei siis ole.
Mutta ainut, mistä nyt varmaa täsmätietoa, on tuo 2Lt:n turbo: siinä on lohkossa huomattavan iso paluuputken insertti.
Jos tuolta turbolta tulisi vain öljyä, ja sen paluulinjassa saisi olla vastapainetta, niin miksi tuo öljynpaineen tulo on kutistettu noin millisellä kuristimella, ja paluuputkessa on reipas 100x suurempi virtausaukko?
Tuossa aloittajan 2H tapauksessa hyödyntäisin tuota nostajien laippaa, läpivienti laipan yläosaan, ja suuruusluokkaa sormenkokoisella putkella. (Muistanko oikein, noiden nostimien päältä meni muutama peukalon kokoinen reikä kampikammioon?

)