Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 19.02.2014, 09:17
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Mites tuollaisen mekaanisen pumpun säätö kotikonstein korvakuulolla. Kun sitä syöttöä "avasin" puoli kierrosta niin kulutus ainakin pieneni, auto on sellainen pintakaasulla vääntävä mutta pintakaasun jälkeen jos pitäisi kiihdyttää niin ei tapahdu juurikaan mitään.
Laiskojahan nämä on tiedän sen, mutta tuntuu että on liian laiska. Lähtee todella hyvin käyntiin aamulla, pölläyttää pikkasen mikä lienee kuuluu asiaan.

Kun ajaa pintakaasulla vaikka 60km/h nopeudella nelosvaihteella niin naputus on sellainen todella terävä, kun painaa kaasua niin naputus häipyy kokonaan. Isolla vaihteella kun painaa kaasun pohjaan niin mustaa tulee vähän putkesta, mutta ei kiihdy juurikaan. Nyt puhutaan siis 60km/h nopeudella nelosvaihteella.
Tai jos vaihtaa pienemälle että kierrokset nousee niin myös silloin ääni häviää.

Onko näissä ja joku ajoituksen säätö, mikä sitä syöttöä ohjaa. Edellinen omistaja kun on omien sanojen mukaan ruuvaillut, niin ei tiedä yhtään mitä on tehty. Myös paikallaan kun kierrättää niin tulee mustaa mutta ei kovin paljon, kuuluu kai ominaisuuksiin. Luin jostain että jos syöttöä on liikaa niin isommilla kierroksilla on juuri tehoton ?

Jos näihin pystyy jotain tekemään kotikonstein/korvakuulolla niin neuvot otetaan vastaan. Veisin kyllä korjaamolle säädettäväksi jos olisi ylimääräistä, mutta jatkuva taloudellinen ahdinko kiusaa...
Vastaa lainaten