Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonnisata
Kyllä se uusimmissä volttimittaus paineanturilta kertoo minkä verran ainetta järjestelmässä on, jos tietoa hommasta on riittävästi, vanhemmissa eeri juttu. Ja tässä oli kyse sellasesta missä normaali aineen karkaaminen vaikka kompuran tiivisteestä seisonnan aikan tms siis ei vika tai harakan mentävä reikä putkessa. Silloin tuntuu että satanen hommasta on kovaraha, tietysti köyhällehän se vaan on kallista... pieni lisäys tuollasesta pullosta voisi olla paikallaan näin DIY tyyliin kun joitakin asioita pitäs saada ihanite tehtyä. Tehköön ne ammattilaiset sitten ne isommat hommat 
|
Siis Mistä Autosta(?) kyse? k.o alan viimmeisimmästä koulutuksesta on muutama vuosi, ja silloin ainakin kaikki "painekytkimellä" olevat oli ns. perinteisiä, mukaanlukien nuo muuttuvatilavuuksiset kompurat? Noita ECU:jen ohjaamia oli jo silloin... mutta kun jäi käsitys, että oisi kyse jostain vanhemmasta, koska : " tietysti köyhällehän se vaan on kallista..."
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sako
Kylmäkone järjestelmän pitää olla tiivis silloin ei karkaa ainetta.
Jos kompuran tiivisteen takia häviää ainetta, niin sillonhan on vikaa
järjestestelmässä eli ei se ole tiivis 
|
Valitettavasti nuo autopuolen kompurat vuotaa aina, ja nimenomaan tuo hihnan sisääntuloakseli.
Kokeileppa vaatia takuukorjausta autosta, missä ilmastointi ei toimi; siis noin 10% kylmäaineesta häviää joka vuosi normaalina "hävikkina", huoltokirjan mukaan huollettuihin "panostetaan" kylmäainetta jokaisessa ilmastointi? huollossa, mikä sisältää ilmastoinnin huollon