Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 18.02.2014, 22:29
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Yksi niistä tehtävistä, jotka kannattaa jättää ammattilaiselle.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonnisata Näytä viesti
Tietääkseni Suomi kylmäaine huollot tänäpäivänä tekee sillä automaatti koneella koko baletin läpi aina, helppo kun se on. Joskus, kuten nyt omassa kotterossa- riittäisi kun lisää muutaman sata gr sitä r134a ta. Semmonen pieni painepullo oisi kätevä, ja volttimittauksella saa painekytkimeltä mitattua oikean määränkin tuossa, tai joissain niissä ulkomaan seteissä lienee painemittari myös.
Siis ei onnistu oikean määrän mittaaminen painekytkimeltä volttimittarilla, ei ainakaan niissä kapineissa, mitä itse olen rassannut.
Toki tuolla tavalla saa "arvattua" täytöksen määrää, ja kun pitää huolen, ettei täytä liikaa, onnistuu ilmastoinnin toimintakuntoon saattaminen....
Hyötysyhteesta ja tehosta ei mitään takeita.

Mutta kun tuo koko prosessi maksaa tarjouksessa reippaasti alle satasen, niin ei varmaan kannata paljon asian kanssa riskeerata?

Ja tuo saatavuuteen/laillisuuteen: Eipä taida saada mistään, ja noissa kolina maali pullon kokoisissa on ollut kylmäainetta muutama sata grammaa, joka sekään kaikki ei siirry järjestelmään...

Ja ainut kylmäaine, (mitä noissa pienemmissä on/tulee olemaan) mitä voi hankkia laillisesti, on hiilidioksidi, ja sillähän ei voi korvata tuota R134a :ta

p.s jos järjestelmä on ollut auki/paineeton, tuo alipaineistus on huomattavan tärkeä.... Ja tuon täytön määrän arviointi: hyvään tulokseen pääsee mittaamalla ala- ja yläpaineen, sekä lämpötilat; ja vertaamalla niitä k.o kylmäaineen (ja -laitteiston) spekseihin....
Vastaa lainaten