Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 17.02.2014, 17:28
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Jos et välttämättä hae monimutkaisinta ratkaisua niin, mites semmonen että kardaanit keskimmäisten perien päälle,niistä pudotus ketjulla noille keskimmäisille akseleille ja suoraan kardaanilla jatko äärimmäisille... Ei tarvi kikkailla pyörimissuuntien kanssa.

Tuossa ylemmässä piirroksessa akseleiden pinjonit vastakkain.
Puottolaatikko on toisessa akselissa kiinni, niin väli kardaanille saa paremmin pituutta.

Alemmassa kuvassa akselit oikein päin, etuakseleiden pinjonit taakse päin, ja taka-akseleiden pinjonit eteenpäin.
Sisemmille akseleille puotto. Banjon ylitse akseli josta tukilaakeroinnin kautta kardaanin saa uloimmille akseleille.

Periaatteessa jopa helpompi tehdä näillä versioilla, kuin erillisillä puotto laatikoilla, kardaaneitakin tulee vähemmän.
Ja akseleiden väliset kardaanin pituudet ja linjat helpottuu.

----

Ja seuraavaksi, millaiset akselien ripustukset.
Tuleeko lehti jousta.
Kierre jousta.
Jotain keinu akselointia, kuten maansiirtodumppereissa.
Vastaa lainaten