Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 09.02.2014, 22:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
No en sitä tarkottanutkaan että tarttis. Kirjoitin " jos selviää" takavedolla...

Ja noi rojut kuluu paljon enemmän silloin kun on neliveto päällä kun ilman kun ei oo sitä nelivedon "pantetta" mukana.
On aika paljon nelivetoautoja missä ei ole napalukkoja ollenkaan. Hyvin ne etuperän ja jakiksen hilppeet silti kestää satoja tuhansia kilometrejä. Kun ei tule kardaanin kautta vetoa akselille, niin se vapaasti pyörivä systeemi ei itse asiassa paljoakaan kulu.


Mitä tulee tuohon kiinteä nelikko päällä ajamiseen, niin oikeastaan kaikki muut olosuhteet paitsi kuiva/ märkä asvaltti, tai kuiva/ märkä (hyvin pitävä) hiekkatie yms. vastaavat olosuhteet tiellä on ok. Ei ole niin pitävää jäätä tai lunta, joka mitenkään hirveästi kuluttaisi mitään voimansiirron osia liikaa kiinteällä nelikolla. Kuivalla hiekalla tai vastaavassikin jos vetokykyä tarttee, niin laittaa mielummin sen nelivedon päälle liian aikaisin, kuin liian myöhään..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten