Näytä yksittäinen viesti
  #15  
Vanha 07.02.2014, 17:10
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make1978 Näytä viesti
joo,hitsasin turbon nieluun pakopaineenmittausta varten karan.tarvii laittaa kiinni ja kattoo mitä on pakopaineet..ite soittelin tänään yhdelle dieselin turboja ropaavalle kaverille ja sano et pitäis imu siipi AINA olla pienempi oli sit bensa tai diesel kone menee kuulemma pakopuoli tukkoon kun vaaditan niin paljon voimaa turbiinilta pyörittää isoa imu siipeä

tiedä sit mikä on totuus tossakin..ihmettelen vaan sitä et miks semmosia turboja niin paljon on missä imusiipi isompi jos niin surkea ratkasu on
Vakioturboissa se on monesti noin mitoitettu "väärin" koska ne suunnitellaan toimimaan mahdollisimman alhaalta ja mahdollisimman hyvin yleisimmällä käyttökierrosalueella. Ongelmaksi tulee lämpö ja tehohäviöt korkeilla kierroksilla, korostuen pitkissä täyskaasuvedoissa.

Jälki/viritysturbolla idea on yleensä saada mahdollisimman paljon tehoa, ja siinä ei ne alakierrosominaisuudet niin tärkeitä ole vaan se hyvä hengitys ja pienet häviöt.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten