Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 04.02.2014, 22:22
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

http://www.youtube.com/watch?v=mh_jYY-siwI


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Onkos kukaan koskaan miettinyt että mitä eroa näissä eri iskareissa on ajo-ominaisuuksien suhteen? Vai onko näin että aivan sama minkä iskarin sinne auton alle tunkee kunhan se vain on halpa.

Itse olen niitä jonkin verran testaillut ja erot ovat huimat, tässä karkea esimerkki: laitetaan LJ:n alle vakiot kybit tai motonetin iskarit ja lähdetään ajamaan suhteellisen kuoppaista maastoa, maksimi nopeus jota voi ajaa on noin 20 km/h kun alkaa tuntua ettei penkissä kestä.

Seuraavaksi vaihdetaan alle isommat kaasuikarit kuten Dobinson, Ome yms. Ja vauhtia voi pitää jo noin 30 km/h MUTTA sitten kun heittää sinne alle esim. lisäsäiliölliset ProFenderin iskarit niin samassa maastossa voikin jo ajaa 50 km/h.

Ja tästäkin voi vielä parantaa, Tunisiassa kun köröteltiin noin viittäkymppiä kun kovempaa ei kärsinyt ajaa niin Wildcatit menivät noin kahdeksaa kymppiä ohi eivätkä näyttäneet juurikaan pomppivan.

Ja sitten vielä iskareiden kestävyydestä sen verran että esim. Laatokalla saattoi viikossa hajota 2-4 kpl isoja Dobinsonin iskareita mutta ProFenderin lisäsäiliöllisillä iskareilla olen nyt ajanut jo ainakin 5 viikon mittaista kisaa eikä yksikään ole hajonnut tai menettänyt vaimennustehoaan.
Vähän samat ajatukset, vaikkei minulla mitään varsinaista tarvetta olekkaan yyber iskareille.
Pelkkä pitkä iskarin liike ei tuo mitään autuutta, sen pitää sopia autoon muidenkin ominaisuuksien takia.

Voi kattella tuota Fox Racingin videota ja vetää omat johtopäätökset kuinka kivaa olisi vetää reittiä Suzukilla, missä on jostain tupla massoilla olevasta autosta olevat iskarit.

Linkki on tuolla viestin alussa ja hätäisimmät voi hypätä 3:50 kohtaan. Tai kahden minuutin kohdalle
__________________
RASOR

Viimeksi muokannut Mutis : 04.02.2014 22:26
Vastaa lainaten