Viestiketju: Hj61 kardaanin rasvaus
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 27.01.2014, 02:11
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Järkeä rasvaukseen..... Minun mielipide!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TOHJ61 Näytä viesti
..............
Vaseliinia pumpataan sen verran, että vanha musta vedensekainen tulee varmasti pois ja väri muuttuu.
Liukuun senverran, että kardaani alkaa "venyyn".................
Siis jos kardaanien kunnossa oleviin liukuihin pistää rasvaa em. ohjeen mukaan, niin pakkasessa pahimmillaan suuressa hypyssä voi kardaani saada kipeää, siis jos tivi liuku jäykkää rasvaa täynnä, niin se peltikorkki (ainakin joissain cruisereissa) pullahtaa pihalle... ja sitten on hiekka/suola-paskalle tuumanen reikä suoraa liukuun.... JA

Itse olen noita liukuja rasvannut (tb:n)Moly-vassulla, ja jos kardaanit eivät ui suossa, niin yksi rasvaprässin työliike/ vuosi, taikka 6kk kuluttua takakardaaniin toinen, jos takavedolla on tullut yli 10 tkm....

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
En kyllä ole ikinä ymmärtäny miks tosta nelsikanttisesta tulpasta pitäs laittaa rasvaa täyteen?
Ei se kunnolla eksy ikinä sinne minnne sen pitäs.
Tuo Heikki L Mainitsema olka laakerien rasvaus; siis tarkoitus olisi saattaa uutta vaseliinia vetonivelelle; ja kun se on väljä rasvaprässin nokan kokoinen niin sitä ei "voi-" täyttää liian täyteen.... ja jos tuo ylempi olka-laakeri saa osansa, niin hyvääääää....

Kaikki vetonivelet, mitä olen asentanut; olen hieronut täyteen VASSUA, samaa olen toteuttanut noissa olkatapin laakereissa, ja jos pitäs tulla hyvä, niin alkuperäisillä kulmilla nuo kartiorullalaakerit...
Vastaa lainaten