Ei ollut tarkoitus ampua herneitä nenuun
Kyllä mää olen ainakin käynyt kaikki nelikot koittamassa vähintään jossain hiekkaparkkiksella tms. että lukot todella toimivat jos niitä on ollut.
Paremminhan sen kestopäällysteellä huomaa jos lukon kiinni lyö mutta tuntuu jo itestäkin huimalta koittaa väkisin siinä kääntää.
Kyllä mulla on ollut tapana tutustua hyvinkin tarkasti ennakkoon sen automallin mahdollisiin ongelmiin mitä olen ostamassa. Varsinkin jos kyseessä on kalliimpi menopeli (yli 5k€).
Kaupassa sitten käy läpi auton ja löytyvät dokumentit. Skeptinen kun olen niin onhan noita kuiteissa mainittuja firmojakin tullut joskus googletettua, eikä turhaan.
Silloinpa tuli vastaan tapaus jossa firma mennyt konkkaan 2 vuotta ennen kuitin päiväystä...
Joskus on tullut soiteltua myös entisille omistajille. Niiltä kuulee totuuden usein kun ei ole enää oma lehmä ojassa ja tarvetta kaunistella asioita. Ja onhan se omakin puhelin joskus soinut samoissa merkeissä.
Mut eipä ole tällä varovaisuudella vielä tullut huonoja kauppoja tehtyä...
Tosin tuo oma 95-sarjanen oli pieni "sika säkissä" tyyppinen juttu kun diileri välitti sen saksasta. Mut sekin sai ensin baarin pöydässä 2 tunnin luennon aiheesta