Tässä säätäjä sedän lähettämä viesti :
mittarin sisällä on pelkkä kytkin. Antaa pulssin / nopeusmittarin vaijerin kierros. Suxukin mittarissa skaalaus näyttää olevan 637 kierrosta / km. Tässä linkki miten modis tehtiin Juuson Suzukiin. Suoraan käypäset osat löytyi purku Swiftin mittarista.
http://www.johannesniinikoski.com/SJ...ion/index.html
Tollasia reed kytkinputkia löytyy myös erillisinä osina jos Swiftin osia ei löydy. Reed kytkin on lasiputkessa tyhjössä oleva kytkin mikä reagoi magneettikenttään.
Aikanaan duunasin Rangen mittariin tällasen optisen anturin. Siitä tulee kaksi pulssia / kierros.
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/Rover/vss1.jpg
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/Rover/vss2.jpg
Maastoajossa koko VSS signaalista ei ole mitään hyötyä. En tarkkaan tiedä mitä Denson softa vss signaalilla tekee. Signaalin käyttö yleensä liittyy tyhjäkäynnin ylläpitoon ja ruiskutuksen katkaisuun moottorijarrutuksissa. Kaasu päästettäessä ruiskutus katkaistaan vaan jos ajoneuvon nopeus on riittävä. Joissain toteutuksissa moottorin sammumisen esto tilanteessa missä kytkin painetaan vauhdissa auki vaatii vss signaalin.
Kannattaa varmaan kokeilla ajettavuutta ensin ilman VSS anturia ja lisätä se vasta jos yllämainittu ongelma haittaa ajoa.